Idétorka till rubrik

Idag är det lördag.. Började dagen med att ligga och mysa i Olas säng och sedan blev det prinsesstårtebak hemma hos mig. Victor, som fyller år nästa vecka, önskar sig nämligen bara två saker av mig i år - ett skohorn och en prinsesstårta. Hur kan jag neka honom deta lilla? Hm, det lät lättare än vad det var, måste jag erkänna.. Gluten- och laktosfri var den ju tvungen att vara.. Efter mycket pyssel så fick jag dock ihop en ganska hygglig skapelse och jag tror faktiskt att han blev riktigt glad när vi gav honom den hemma i Lomma :)

Annars så har helgen varit riktigt trevlig hittills. Igår kom Ola äntligen hem efter en vecka i fält (dvs en vecka utan att jag fått höra ett ord typ) och jag kan inte påstå att jag var annat än lycklig. Mysig middag på Rådhuskällaren, kaffe på Barista och sedan en öl på Golden med Patrik, Sophie-Jörgen (de kan faktiskt benämnas som en och samma person nu för tiden), tvillingarna och Pierre. Mysmys. Det blev inte någon sen kväll dock, utan efter att Ola nästan slumrat till på min axel så åkte vi hem till honom. Punktpunktpunkt.

Ikväll så blir det utgång igen, den här gången är det Mässingshornet som gäller. Patrik och Abstract Art spelar hela kvällen och vad är trevligare än att sitta och lyssna på goda vänner samtidigt som man tar en öl och snackar lite skit? Blir säkert en väldigt trevlig kväll det här med.

Vad har jag mer att berätta? Inte jättemycket egentligen, livet känns väldigt händelselöst många dagar men det kan inte hjälpas. Det är faktiskt väldigt mycket jag vill göra, men jag känner mig handikappad med knät samt att det känns som om jag konstant lider av tidsbrist. Inte okej. Men jag hoppas att sommarlovet kommer snart. Behöver lite ledighet.

Och låten jag har på huvudet idag - Starlight med Muse


Kommentarer
Postat av: Sophie

Aaaw, ja, vi är en person numera! :-D <3

2010-03-07 @ 11:31:26
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0