Tristessen är horribel

Jag är trött på att vara hemma nu. Eller nej, egentligen inte, det är otroligt skönt med en paus från allt vad skola heter, men jag saknar sysselsättning. Det är sjukt tråkigt att bara sitta hemma och titta i taket. Ingen är hemma som kan hålla mig sällskap, t.o.m kattfan håller sig borta. Vad gör jag åt detta då? Jo, idag hoppar jag runt på mitt småstela ben och försöker städa garderoben. Rätt kul faktiskt, passar på att göra sig av med det som är fult och slitet samt ger bort det som är fint men som man inte använder längre. De gör bättre nytta någon annanstans. Ni som känner mig vet hur mycket jag skyr allt som har med städning att göra - nu vet ni hur otroligt uttråkad jag är med tanke på att jag gör garderobsrensningen helt självmant. Usch, jag är verkligen desperat.

Annars idag? Mamma är ledig (tack gode gud) och har lovat att rasta mig idag, jag behöver verkligen komma ut lite. Antar att det blir en runda på Malmborgs och sen ska vi väl laga middag. Låter som en lagom produktiv dag för min del. Ska även försöka hinna renskriva klart mina matteanteckningar.. Segt som fan, men egentligen ännu ett bra tidsfördriv. Det behöver ju göras och så kan man belöna sig själv med att sova middag sen, haha.

Inatt drömde jag verkligen något jätteskumt. Som vanligt så minns man ju aldrig alla detaljer några timmar efter, men något minns jag. Det var typ en tävlig, hästar var inblandade, något om stålvajrar och bollar och hurrarrop. Nu i efterhand förstår jag ingenting, men när jag vaknade var det fullkomligt logiskt, funderade inte ens varför något hände. Hm, synd att jag inte minns mer egentligen, för det var sjukt skumt alltihop.. Ett tag skrev jag faktiskt ner alla drömmar jag hade och det är jättekul nu i efterhand att sitta och läsa igenom allt. Drömmar verkar ju så oskyldiga medan man upplever dem och ingenting verkar banalt eller annorlunda, man köper det fullkomligt. Iaf jag, som är född skreptisk, kan komma på mig själv att tycka drömmar är fullkomligt logiska även om jag ofta är medveten om att jag faktiskt drömmer. Skumt.

Men men, nu har har jag ordbajsat tillräckligt, skall väl fortsätta plåga min stackars garderob. Kanske baka sen? Ja, absolut. Baka! Haha. Ha så kul med era bestyr idag, ni kan väl ha lite sympatismärtor och tycka synd om mig emellanåt?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Lyssna på Den unge Werthers lidanden som ljudbok!

2010-02-16 @ 12:27:19
Postat av: Sophie

Haha, låter gött! Ja, här har man ont i höften och knänen! :-P Fast det är jag som har ont i höften och Jörgen i knänen xD Krya på dig gums :*

2010-02-16 @ 15:03:43
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/
Postat av: Julia

Men du, detta passar in perfekt med vad jag och Rebecca har spånat på! Vi har en idé om en drinkkväll + att alla rensar sina garderober och tar med allt de inte använder längre. Sedan så byter vi kläder med varandra, och det som ingen vill ha skänker vi bara bort till myrorna. Vad sägs? :)

2010-02-16 @ 20:20:14
Postat av: Stella

julia; jo,det är ingen dålig idé, men jag brukar låta tove få förstatjing när jag resar garderboben :P men jag är helt klart med på att ses nån kväll längre fram, ska bara få tillbaka rörligheten.



rebecca; den unge werther varinte kul att läsa, då är han nog inte mycket bättre på ljudbok ;) men tack ändå!

2010-02-17 @ 11:00:20
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0