Återigen har jag glömt bort bloggen.. Blandat inlägg.

Men jag har faktiskt olika anledningar! Skolan tar mycket tid, likaså Ola när han väl är hemma. Och sen så har det varit väldigt mycket på senaste tiden, allt från högskoleprovet, Victors födelsedagsfirande, grillning på stranden till tentaångest (det senaste har jag väldigt mycket av). Men jag kan ju berätta om föregående helgen iaf, det var nämligen den roligaste på länge.

På fredagen anordnade Victor och Johanna lite strandmys nere på Sibbarp och, trogna vännen som jag är, var ju tvungen att dyka upp. Jag drog med mig Josefin från Lund också, vi tog med oss varm choklad, filtar och solstolar och sen så mös vi ihop nere i kylan. Väldigt trevligt dock. När solen gick ner blev det lite kallt och vi förflyttade oss hem till Patrik istället. Hans uterum gör alla kvällar mysiga <3 Skitsnack och mer mys fram till någon gång efter midnatt och sen så bar det av hemmåt.
Dagen efter var det dags igen. Tove, Patrik och jag mötte upp Victor och Johanna uppe i stan för att fira Victor. Vår present var en riktigt överraskning - vi skickade dem på keramikmålning! Haha, var inte såker på hur Victor skulle reagera, men han såg faktiskt riktgit glad ut.





Efter målningen (som vi andra inte var med på, vi fick gå och fika istället) så blev det middag på Mando. Ytterst trevligt det med. Kvällen var dock inte slut efter det, utan vi begav oss hem till Tove och på vägen dit köpte vi med oss några liter apelsinjuice - screwdrivers för hela slanten här! Efter några timmar hos henne så begav vi oss igen, den här gången till Ölkafét vid Möllan. Vi satt på uteserveringen för första gången i år och det var verkligen jättemysigt. Fick dock chans att flytta in efter typ en timme och den chansen tog vi!



De stänge vid ett och då var vi inte redo att dra hem, så det fick bli en lång promenad bort till Stortorget för att äta nattamat på Max. En väldigt trevlig avslutning på en väldigt trevlig kväll.

Det var dock inte lika kul att vakna morgonen efter.. Trodde inte att man skulle bli så klubbad av två glas vin, man jodå.. Det var inte helt lätt att masa sig upp för att gå till skolan. Josefin var inte helt vaken heller, och absolut inte Albert, men vi fick faktiskt lite plugg gjort.

Måndagmorgonen kändes sedan som ett misslyckande. Helgen tog slut på tok för fort, ville fortsätta med det roliga. Det enda positvia var att Ola kom hem för att sova, så vi fick träffas lite iaf. Hatar att han ligger i lumpen, det tär mer än vad jag trodde att det skulle göra.. Men men, inte så mycket att göra åt.

Mer i mitt liv då? Jag har sökt till tandläkarutbildningen igen och lokal antagning sker om två veckor. Jag är skitnervös, men samtidigt - om jag kunde ta mig till intervju förra gången så bör jag väl kunna klara det igen? Hoppas på det iaf, likaså hoppas jag på att det nya betygssystemet skall höja mitt medel och att 1,6 på HP skall rädda mig. Tar alla chanser jag får.

Och sist men inte minst - jag fyller år nästa vecka. Planering för firandet sker för fullt och ja.. Nu blir jag gammal. Antik. Usch. Vill inte. Inget att göra åt dock. Men vill att tiden skall gå fortare också, då hade inte sommarlovet kännts lika långt borta.

Vad har jag missat i era liv då? Har ju fortfarande inte ansiktsboken..

Kommentarer
Postat av: Sophie

Haha, jag drömde att du hade skaffat facebook xD

Svar: Jo, verkligen, you made it! :) vi rullade hem sen, tycker att vi får gå dit allihopa någon gång när vi är rika ^^ hehe.

2010-04-21 @ 12:26:56
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/
Postat av: Anna

Du har missat ett helt spex i mitt liv! Och en massa tentaångest... Och en kuggad mek-tenta. Tror att jag kan komma kristi flygare, men kan inte lova något. Måste kolla så att jag kan ta mig hem från dig på kvällen

2010-04-21 @ 16:52:07
Postat av: Ruuth

Det kommer att gå bra på käftis!

2010-04-23 @ 16:02:40
URL: http://lenalisajohansson.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0