Dan före dan som inte är dopparedagen

Imorgon är det tenta. Jag vill kräkas. Det enda jag har gjort i en månad är att plugga på den jävla mekaniken, men det är som vatten och olja (tänk viskositet och polaritet typ), allt bara glider bort igen. Så imorgon skall jag sitta i matteannexet i sex timmar och lida kopiöst för ingenting. Inte ett jävla skit. Jag är nästan förbannad. Jag vet ju att allt brukar gå som en dans för mig annars. Detta är verkligen en ny erfarenhet. Nu vet jag hur personer utan läshuvud känner sig.

Dagens påpekande - "Man vill ju vara en cosinuskurva, då börjar man ju på topp! Hm, men samtidigt så är man ju lite efter.." Naturarskämt så in i helvete.. Men när man suttit i Rydbergs dag ut och dag in fjorton dar i sträck så är de torraste skämten hysteriskt roliga.. Eller nej! Det roligaste idag var ju ändå när vi satt och pluggade på gamla extentor och en fråga handlade om grisbilar. Vi, som inte vet sådant, googlade. Vad fick vi fram? Inte en bil iaf. Undrar om vår lärare vet vad han frågade oss om? Hm, vi vet att de har en konstant effekt på 30 kW iaf.. Och att de inte retarderar likformigt i uppförsbacke. Typ.

Träffade Simon på bussen imorse. Alltid trevligt, ser honom väldigt sällan nu för tiden. Kom iaf överens om att vi två, Ellen och Saga ska dränka våra sorger tillsammans när tentaveckorna är över. För Simon är det iofs redan imorgon, för mig är det inte förrän nästa fredag. Men strunt samma, jag har ju åtta dagar på mig att plugga ellära (får inte alls panik när det slår mig att jag pluggat fyra veckor på mekaniken och inget alls på det andra..).


Jag längtar nu tills detta är slut. Helgen efter elläratentan så ska jag sova. Massor. Ta igen all förlorad sömn på en och samma helg. Ni kommer nog inte se så mycket av mig då ;) Eller så passar vi på att ta igen allt vi missat under mitt frånfälle! Men det tar vi då det med. Just det! Samma kväll som elläratentan så ska jag på halloweenfest på Vildanden i Lund. Vad bör man klä ut sig till? Och hur hittar man dit?!

 


Kommentarer
Postat av: Sophie

Meh, jag vill ju ha kommentarer xD

2009-10-21 @ 20:02:29
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/
Postat av: Anna

Vildanden ligger väl ut mot Nova... klä ut dig tillvad som helst. Kugghjul kanske?! Lycka till med tentan. Har min sista (för denna gången) imorgon. Envar med "kugghjulet".

2009-10-21 @ 20:46:43
URL: http://snotra.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Huur gick det?

2009-10-22 @ 19:57:18

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0