Back to school

Kan inte påstå att jag gillar det, men samtidigt så är det en viss trygghet i rutinerna. Upp på morgonen, dusch, frukost och sedan bussen in till stan för ännu en dag i skolbänken. Inte har det varit en mjukstart heller, en massa läxor redan och jag har bara gått i två ynka dagar. Men det är snart helg iaf, får se vad jag hittar på då.. Planen för tillfället är iaf tycka-synd-om-sig-själv-helg hos Annie ute på landet :) Grilla, basta och baka ska vi göra. Funderar även på lite sing a long till Mamma Mia!-filmen och sen så får vi se om vi kan låsa Camilla ute i kylan så att vi andra kan få sova lite..
Vad annars i mitt liv då? Hm, känner fortfarande ett desperat behov efter ett visst litet äpple från Thomas Sabo, men 900kr kommer att kännas i min redan alltför smala plånbok.. Hur mycket jag än älskar det så känner jag att det är bäst att vänta lite. Vårkollektionen skall tydligen lanseras nu i februari-mars så då kanske det kommer in något riktigt snyggt (kanske t.o.m snyggare än äpplet??). Fast Louise har ju köpt det, så ber jag snällt så kanske jag kan låna det lite och sen kanske bara råka glömma att lämna tillbaka det?? Jag har en plan, haha!
Hm, vad mer i mitt så anspråkslösa liv då? Jo, kom med på startsidan idag :) Trevligt, trevligt. Vill faktiskt sprida budskapet med den boken (Pittstim), tycker verkligen att den är läsvärd faktiskt.

Kanske ska nämna lite smått vad mitt kommande PBL ska handla om? Som om inte kvant-, atom- och kärnfysiken i höstas var nog så handlar det nu om Einsteins relativitetsteori.. Gissa vem som kommer att ligga sömnlös fram tills nästa lov? Jepp, jag.. Men samtidigt, det är så himla intressant! Det svåra är ju att man inte riktigt kan sätta fingret på det, och nu på gymnasiet så har man inte heller tillräckligt med mattekunskaper för att kunna lösa formeln. Istället så får vi sitta och traggla med en massa tankeexperiment istället, och tro mig, det låter lättare än vad det är.. Får väl lägga upp ett exempel nån gång, haha.

Ganska logiskt om man vet bakgrunden iaf, haha

Kommentarer
Postat av: melinda

sv: ja det är det väl, visst reagerarman.

2009-01-08 @ 17:50:22
URL: http://mminuter.blogg.se/
Postat av: Louise

xD

Jag tror Louise har genomskådat din plan, men bara kanske ;)

2009-01-09 @ 17:18:20
URL: http://behindmyblueeyes.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0