Uppdatering i bildform



Som jag skrev i det tidigare inlägget så besökte ju jag och min lilla apa Malmös Naturhistoriska Riksmuseum. På den här bilden har dock lite likheter med Auschwitz.. Iaf, det var ju sjukt länge sedan man var där, så man var ju tvungen att kolla in allting extra noga. Mycket såg ut precis som vi kom ihåg det, men där var också några nya avdelningar, bla en med brottslingar, straff etc. Väldigt intressant.

  

Kollade också in spegelrummet, fula fiskar (en elektrisk mal på bilden, tydligen var ålen på semester) och en kräfta.



När man är på utflykt, stor som liten, så är ju fika obligatoriskt. Denna gudomliga äpplekaka satte jag i mig i museets cafeteria. Ola åt en likadan :)



Samma kväll så spenderade ju jag och Langeliten kvalitetstid ihop. Efter en ytterst vulgär Brüno blev det fikadags (andra gången för mig den dagen, haha) på Barista.

 

I fredags var det dags att åka ut på landet och gå på maskerad. Sandra (glatt återseende!) var inspirerad av "Kvarteret Skatan", Katja var prinsessa, Kalle lagerarbetare, Carolina man, John tomte på semester och Caroline var klädd i världens sötaste 50talsklänning. Själv var jag flygvärdinna, men det har jag inga bilder på..

 

Tadaa!

  

Igår var det möhippa. Sissi och min kära morbror Per skall ju gifta sig i september, och igår var det dags att kidnappa henne. Hon såg lite rädd ut när vi kom till Hansa och tog med henne från jobbet. Sen så blev det bilåkning i en väldigt fin raggarbil till Västra Hamnen där hon fick skämma ut sig vidare i en alldeles hemsk baddräkt. Mer såg jag inte, för jag hade ju andra planer..



... och det var att gå på kräftskiva hos Eric! Pizza för min del dock, äter ju inte skaldjur.. Kvällen avslutades hemma hos Kristian på Kulladal. Tack för en trevlig kväll allihopa :)

Kommentarer
Postat av: Sophie

Haha, Lange!!! Sån liar han är! Han sa att han inte skulle gå på kräftskiva för att han skulle spara på rösten sin! xD Hahahahaha! Jag säger bara det, fy för bluesrockare! Hahahahaha! ^^

2009-08-09 @ 22:32:38
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/
Postat av: victoria

träffas i stan & fika på torsdag eftermiddag?:D

kram

2009-08-11 @ 14:26:10
URL: http://mywordsmythoughts.devote.se

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0