Dumma lastbil

På grund av dennes haveri tog det mig mer än dubbelt så lång tid än vanligt att ta mig hem från Lund. Fick svänga av vid Råby och köra mot Dalby där det var ännu mer kö. Denna sträckte sig nästan ända fran till Staffanstorp (Lund-Dalby-Staffanstorp är en sträcka på mer än 1,5 mil). Och här rullade den fram i sakta mak.. Jag hann i princip tänka igenom hela mitt liv samt de närmsta 20 åren, så lång tid tog det. Usch. Sådana här dagar önskar man att man tog tåget (de stannar ju bara då något ligger på spåret, typ ett träd, en nedfallen ledning eller en självmordsbelängen sate som lyckats pricka in exakt den dagen jag tar tåget bara för att jävlas. Typ). Idag hade det t.o.m gått fortare att cykla hem. Sinnessjukt.

Men vi får se det positiva i det hela - bussen svängde iaf av vid rätt tidpunkt. Hörde på radion (någonstans kring Staffanstorp) att de stängt av hela E22an i södergående riktning. Kom nog hem rätt snabbt i förhållande till de andra stackarna som typ kört på vid Lund södra..


Wroom, wroom..


Kommentarer
Postat av: Julia

Gudars skymning, tog nog bussen i rättan tid och klarade mig undan på håret. Hur lång tid tog den rekordlånga färden allt som allt?

2010-05-24 @ 22:41:15
Postat av: Stella

sv: från bussehållsplatsen i lund hem till min dörr tog ca två timmar och 10 minuter. usch.

2010-05-25 @ 19:28:02
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0