Snart har jag inga ursäkter längre

Idag slog en tanke mig igen - om ca en månad fyller jag 20 och det finns inte något alls jag kan göra åt det. Det är inte det att jag vill fly undan det heller direkt, det är bara en siffra. Men 20 innebär något nytt och annorlunda - jag kommer inte att vara tonåring längre. Jag kommer inte kunna skylla på min ålder när jag sover elva timmar på en natt, sover borta utan att ringa eller kanske råkar vara lite oförskämd. Nu tar man ännu ett steg in i vuxenlivet och fler och fler saker som var vardagsmat innan kommer nu att bli lite tabu. Det känns också som om det är en massa saker jag missat. Jag kan inte sätta fingret på allt, men det känns verkligen som om jag varit världens lugnaste tonåring ända sedan starten. Jag käftar inte emot, håller tider och tar ansvar gällande allt. Vad hände med att släppa taget och strunta i om man tog ett glas vin för mycket än kväll? Eller bli uppraggad på ett dansgolv igen? På sista tiden känns det som om jag försökt ta igen en del av det jag missat (inget av tidigare exempel dock). Mamma uttryckte det rätt bra; "Stella, du har aldrig gjort något innan, men när  det slog dig att du skulle fylla 20 så var du tvungen att bli en riktig tonåring"
Haha, jepp.. Har gjort lite annorlunda saker på sista tiden och jag ångrar inte en enda sak. Ska leka av mig fram till den 29e april, men sen så blir det andra bullar. Kanske. Det är så mycket mer jag vill göra! Nu är jag bara rädd över att jag ska bli den överåringa fjortisen som gör alla dumma saker när hon är 24 istället föe 14. Hm, det hade nog varit bättre om jag flippat ut fullkomligt på högstadiet istället för på universitetet. Det kan bli väldigt, väldigt (!) pinsamt nu. Usch.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Sv: Ja, det var riktigt trevligt! Jag hänger lätt på! :-D Jag hade ett möte på torsdagmorgon klockan 9, det var lite segt med tanke på att jag & Jörgen kom hem halv 2 :-P Haha! Men för övrigt har jag mattelektion från 13.00-15.00, så man har ju sovmorgon, med andra ord - Jag hänger lätt på fler gånger! :-D Det kan bli våran nördborg ;)

2010-03-19 @ 17:33:05
URL: http://sherbetsfiffi.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0