Lättnad borde klassas som en dödssynd

Konstig idé egentligen, men om det är något som får en att må bra så är det lättnaden av en tung börda som lyfts från ens axlar. Euforin tar över fullkomligt. Är det inte sådant som är förbjudet? Sådant som leder till lycka, tillfredsställelse och avundsjuka, är det inte sådant som man bör undvika?
Om det nu är på detta vis så vet jag iaf en sak som bör förbjudas - tentor. Eller nej, kanske inte tentorna i sig, snarare resultaten och de effekter de leder till. I mitt fall är det just denna lättnad jag pratar om. Jag klarade tentan i atom-, partikel- och kärnfysik. Jag är så otroligt stolt över mig själv (högmod), jag borde börja frossa i frukterna av mitt arbete och låta girigheten ta över - har man klarat en sådan här utmaning så vill man ju bara ha mer. Och mer. Och lite till utöver det. Vällusten är min vän. Lättja är det enda som inte faller mig in för tillfället, jag är allt annat än likgiltlig. Nu känner jag sakta frosseriet ta sin boning i  mig, måste ju belöna mig själv för mitt goda arbete.. Var skall jag börja?

Men skämt och sido.. Jag är sjukt stolt över mig själv, ni anar inte. Under det senaste halvåret har jag verkligen lärt mig uppskatta det lilla här i världen, allt från att få klappa kisen eller smeka Ola över håret när han sover.. Den största ändringen är nog ändå känslan över att få godkänt på ett prov. Det som innan var rena fasan (i min värld var godkänt ett nerköp) har ny blivit målet för varje studieperiod. Och känslan av att klara det är verkligen obeskrivlig. Att få lön för mödan, alla timmar och sömnlösa nätter kommer till användning och belöningen kommer i form av att slippa en massa omtentor. Det är verkligen underbart. Helt obeskrivligt.

Kommentarer
Postat av: Annie

Förstår precis hur du menar! Jag kom stolt hem till mina föräldrar och berättade att jag fått en trea i Matematisk analys. "en trea?! är det något att bli så himla glad över?". Jo för det är det!

2010-01-24 @ 00:01:16
URL: http://anniesliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst får man perspektiv på livet...

2010-01-28 @ 15:59:10
URL: http://snotra.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0