Födelsedagen närmar sig

Jag fyller år på torsdag. Igen. Usch. Jag måste vara den enda som inte tycker att det är kul att fylla år. Alla tror dock att det beror på min åldersnojja. Jag förnekar inte att det spelar in, men det är inte hela saken. Jag tycker inte om att stå i centrum, tycker inte om att ha allas blickar på mig. Jag trivs helt enkelt inte i rampljuset. Jag tycker att det är tillräckligt jobbigt till jul, och fördelsedagen är hundra gånger värre. Vill inte fira födelsedagen, helt enkelt. Mamma har dock lovat att detta är sista året vi firar stort, i fortsättningen blir det bara femmor och nollor. Tack gode gud.

Annars? Inget särskilt. Firade Antons och Eléns födelsedagar i fredags. Kom lite sent eftersom jag, Ola och Josefin först åt middag på Rådhuskällaren med Olas små krigarkompisar. Åt tills vi blev sprängdfyllda, haha. Tog bussen till Lorensborg sedan för att avnjuta kvällen i goda vänners sällskap. Trevligt, trevligt. Begav oss hem någon gång runt midnatt, lämnade av både Josefin och Vicor på vägen, så dert blev ju en liten omväg.. Men ja, kom hem till Ola tillslut och kvällen slutade underbart. Lördagen blev en riktigt slödag med mycket sömn, middag ute och tillsist filmkväll med Tove, Emma och Patrik. För en gångs skull lyckades vi hyra tre bra filmer så det blev inte så mycket skitsnack som det brukar. Det gör inget dock, ingen av oss var nog på snackhumör ändå.

Vaknade imorse och kände mig som en klubbad säl. Lite skumt med tanke på att jag sovit som en stock hela natten. Men ja, jag vaknade till liv efter frukost iaf. Sitter hemma nu och har fixat det sista på mitt rum, ska göra mig lite snygg sen eftersom gästerna kommer vid femtiden (firar mig idag eftersom pappa åker till Norrköping för boxnings-sm på onsdag). Kan bli intressant. All eyes on me. Usch.



En fin tårta hade piggat upp mig dock..

Kommentarer

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0