Nollningen börjar lida mot sitt slut

Men än är det inte slut på det roliga! På lördag är det dags för den sista Novischfesten, men de jag har varit på hittills har det absolut inte varit något fel på.
I fredags låg årets största Novischfest på agendan. Jag och Julia hade köpt biljetter till sittningen och visst var det skönt att iaf känna en person sedan innan där, men eftersom det var bordsplacering så spelade det inte så stor roll ändå tyvärr. Min bordsherre hette Fredrik och var inte världens mest pratglada människa, men efter att vi pratat en stund och kommit fram till att vi faktiskt träffats en gång innan (vilket råkade vara samma dag bara några timmar tidigare, *pinsamt*, haha, ingen av oss kände ju igen den andre) så slappande vi båda av och hade väldigt kul ihop resten av kvällen/natten.
Efter en trerättersmiddag, massa snapsvisor, tal och skönsång (man kan kalla det många olika saker) så var det dags för Melody Club att spela. Underbar konsert, dock så var var Fredrik lite uttråkad och enligt Julia så är bandet inte direkt stora i Norrland heller. Vi stod mest och pratade, skattade åt andra människor och trängde oss i barkön. Det sista uppdraget var dock inte så enkelt, av någon anledning dras bartendernas blick alltid mot den tjej med mest urringning, och i fredags var det faktiskt inte jag.. Så det blev lite kasst med drickat emellanåt.
Vid halv tre började jag, Julia och Fredrik röra oss mot bussen där vi träffade en väldigt rundfotoad 08a. Han ville prompt sitta med oss på bussen och han var faktiskt riktigt rolig att prata med. Sa hejdå till Fredrik vid Konserthuset och vi andra åkte vidare mot Södervärn där det visade sig att 08an inte visste vilken buss han skulle ta för att komma hem! Herregud.. Men jag skickade honom till buss 8 iaf.
Väckarklockan ringde 11 morgonen efter och en seg Julia (som inte ens hörde klockan) och en zombieliknande version av mig själv kämpade oss upp och tog bussen mot Lund lite i 12. Hon skulle mot Torna Hällestad och jag skulle möta Ellen, Saga och Simon i Lund för fika. Simon hoppade på bussen vid Konserthuset och vi gjorde sällskap i vår jakt efter Stortorget. Eftersom ingen av oss är lundabor så var det lite problematiskt, men det löste sig, vi kom bara en kvart för sent ;) Hittade tjejerna och sen så begav vi oss mot en mysigt litet fik där vi satt till lite efter klockan 5. Då kurrade det i våra magar och eftersom det bjöds på gratis mat på Fysicum så begav vi oss mot universitetsområdet. Efter några äventyr och skojsigheter med heliumballonger så delade vi på oss och jag började mitt skift som kaffeansvarig på Kulturnatten. Det blev dock inte riktigt som jag tänkt mig eftersom vi var underbemannde, så jag, som var fullt inställd på kaffe och kaka, fick städa, hjälpa barn och ja, göra lite allt möjligt. Kundströmmen började tunna ut någon gång lite innan midnatt och då började ju städningen.. Wihoo.. Efter att ha rivit tält, flyttat bord, städat plattorna, skrubbat Rydbergs och jag vet inte allt så hoppade jag och Ola (som kom in till Lund) på bussen hem 02,09. Efter ett tag så var jag hemma och det var så otroligt skönt att bara lägga sig i sängen. Struntade tom att jag luktade brända hamburgare och bostongurka. Duscha kunde man ju göra en annan gång.
Idag så var det sovmorgon igen, en runda till Mobilia och middag med farmor. Tyvärr så försvinner så mycket av dagen när man sover länge så nu är det inte så många timmar kvar innan jag ska sova igen. Ska försöka hinna klart med labbrapporten och typ hälften av uppgifterna i ellära. Sen så får det vara nock, vill hinna andas lite också innan nästa vecka börjar igen..
På tal om ny vecka - är det inte dags för vårt kära kollektiv (och några till) att fika hemma hos någon nu i veckan? Hos vem och när? Och vem vill komma?

Kommentarer
Postat av: Anna

SV: Ja, det kunde ju vara en bra idé. Dock behöver jag programmet typ på tisdag. Men om han kan tala om för dig hur man gör och du kan skicka vidare vore det super!

2009-09-20 @ 20:09:14
URL: http://snotra.blogg.se/
Postat av: Ola

Jag kan tycka det blir kul med en fika hos någon :), och söt. Ja, du lucktade hamburage;)

2009-09-21 @ 12:17:08
Postat av: Ola

Luktade**



Jag kan inte stava.

2009-09-21 @ 12:18:01

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0