Ett lite längre inlägg den här gången

 


Så ja, får väl berätta lite mer om mina 15 dagar på Rhodos. Har ju varit hemma i en vecka nu så mycket har redan börjat försvinna ur huvudet på mig, tyvärr. Men jag kan ju berätta att sängen jag sov i var för kort som vanligt, fick alltså ligga med fötterna utanför. Maten var jättegod och fetaosten ska vi inte en prata om.. Himmelsk var det iaf! Stranden ca sex timmar per dag och på kvällarna blev det vanligt turistande. Gamla stan var verkligen en upplevelse. Utelivet provade jag inte direkt på med tanke på att jag åkte ensam med mamma och pappa, men vi promenerade förbi bargatan ett antal gånger och det var rätt bra drag där inne. Så, jag säger det redan nu: Nästa år så blir det Rhodos, allihopa! Alla som är intresserade av en vecka på denna lilla ö får börja spara pengar så sticker vi någon gång i juli-augusti 2010. Låter väl inte helt fel?

Kom hem till ett relativt (allting är iofs relativt) varmt Sverige. Dock inte till vissa "relationer" och personer som jag förväntade mig vilket sårade mig något otroligt, men vad kan jag göra? Jag har gråtit så att det räcker för en hel livstid. Nu ska jag helt enkelt försöka slicka mina sår, det finns tydligen inget alternativ. Och det krossar mig igen. Och igen och igen.. Fan.

Hade, förutom vissa mindre trevliga upplevelser, en sjukt underbar avslutning på sommarlovet. Helgen har jag ju redan berättat om, dock har jag utelämnat en del saker eftersom det bara var en snabbuppdatering. Men iaf, kan ju berätta att på drink-kvällen så bjöds det på skvaller, god dricka och en väldigt rolig lek - Land, hav och vatten. Den har väl ändå de flesta lekt? Men iaf, allihopa, både nyktra och onyktra, hade stora problem med att hitta däggdjur, bilmärken etc. Sjukt kul att höra förslagen dock, bla clownfisk (som inte är ett däggdjur).. Inte okej av en naturare! Haha. Segraren blev Julia iaf :) Lekte även "jag har aldrig" (är väl ändå alltid stående på agendan?). Vi svarade sinnesärligt på allt, dock under kvällen/natten så ändrades ju förutsättningarna och bla Camilla kan nu skryta med att hon gjort saker hon inte gjort innan ;) Sjukt mysko musik på Deep efter Möllan iaf och vi blev bla av med Eddie. Han är ju dock en stor pojke och hittade hem själv. En liten romans blommade också upp (blev positivt överraskad, faktiskt) så nu får vi se var detta leder.. En ytterst trevlig kväll iaf.

Om introdagen i Lund skrev jag ju igår, men idag kan jag berätta att jag var på kursintroduktion. Vi är tydligen 135 st som ska läsa den första kursen, så det blir inte bara jag och Ina på tjejfronten som tur är. Träffade en tjej som hette Margarethe från Norge också idag. Väldigt trevlig tjej faktiskt och vi hamnade också i samma labbgrupp (nr 10 om det nu intresserar). Efter obligatorisk fotografering så släpptes vi för dagen.

I Lund finns det ju något så vackert som kår- och nationsobligatorium. Självklart var jag tvungen att gå med i den dyraste kåren, LUNA. Dock så har jag bara goda intryck hittills och jag tror att jag kan hosta upp den extra avgiften för att få bra människor som bryr sig om mina (och alla andra naturvetares) åsikter. Skrev också in mig på en av nationerna idag, SSK - Sydskånska. Hur kan jag låta bli med ett så lockande namn, malmöbo som jag är? Men iaf, huset var jättemysigt och människorna däri likaså. Är supernöjd med mitt val och helt plötsligt blev almanackan ännu mer fullspäckad då jag nu har novischaktiviteter med både kåren och nationen! Kommer bli en sjukt rolig höst, det här. Om inte tre-fem roliga år, vem vet?


Kommentarer
Postat av: Ola

Men Stella då. Sluta med dina snabbisar;) man kan börja tro du är lättfotad :p

2009-09-01 @ 21:27:35
Postat av: Julia

Tack själv för en jättetrevlig kväll, det får vi göra om! Spännande det där med Lund, vi får träffas snart så att du får berätta allt om studentlivet för en stackars receptionist ;)

2009-09-01 @ 21:41:24
URL: http://itismedicine.blogspot.com
Postat av: John

Jag tyckte inte om sättet du skrev på där. Du har själv tagit bort mina inlägg på din förr så du kan inte säga något. Nej, jag vill inte ha det såhär.

puss kram

2009-09-02 @ 09:43:53
Postat av: Rozaleen

sv: tack för tipset! :)



kram

2009-09-02 @ 17:55:49
URL: http://totalflopp.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0