Allmänna funderingar

Livet på universitet bjuder konstant på överraskningar - men samtidigt så är det verkligen det mest slentrianmännisga jag varit med om. Alla dagar ser likadana ut, det spelar ingen roll om det är vardag eller helg. Enda skillanden är att du inte har förläsning på helgen, du har bara mer oabruten studietid.
Jag vet inte om det här är min grej alltså. Många dagar känns det som om jag bara pluggar och pluggar utan att varken kunna minnas något eller att ha blivit klokare. Och till vilken nytta? Jag kommer ju ändå kugga ändå, dagens pluggscession i skolan är ett nytt bevis på det.. Jag kanske inte är tillräckligt bra förberedd för den här utbildningen ändå. Men vad ska jag göra istället? Jag vägrar att gå hemma och vara arbetslös tills september nästa år. Och mardrömsscenariot är ju om jag inte skulle komma in på MAH då heller. Vad ska jag då göra med mitt liv? Leva på bidrag och ha sovmorgon varje dag? Nej. Jag är ämnad för något större. Men vad? Just nu verkar det inte vara fysik iaf..

Kommentarer
Postat av: Anna

Välkommen i klubben! Jag simmar också på jäkligt djupt vatten utan land i sikte, men vi kommer klara det!

2009-10-18 @ 19:04:03
URL: http://snotra.blogg.se/
Postat av: Rosa

Hej

Allt bra?

Är du sug att köpa dom. För jag bara använd en gång på fest inget mera. Priset ink frak.. så är dom dinna. Höra av dig...

// Kram Rosa

2009-10-18 @ 21:58:52
URL: http://simplewomen.blogg.se/
Postat av: Annie

Hejsan. Jag förstår precis hur du känner det! Fast jag har ju faktiskt bestämt mig för att hoppa av efter denna terminen, ska plugga några fristående kurser till våren och sen får jag se vad jag gör. Precis som du så vill jag absolut inte bara gå hemma och göra ingenting! Förresten tentan kändes okej, och jag hade inte pluggat så mycket. Det kommer gå galant för dig!

2009-10-18 @ 22:42:15
URL: http://anniesliv.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0