Vad har hänt i mitt liv?



Jo, Nh06n begav sig till moskén! Och vi kom levande ut därifrån också, hehe. Men det var faktiskt helt okej, föreläsaren hade inga speciella fördomar och då var det svårt för oss att ha det. Dock så blev det en rätt livlig diskussion när samtalsämnet gled in på moskéns friskola. Där hade vi lite (mycket) olika åsikter. Men överlag så gick det bra.

  

Efter det bar det av tillbaka till Einar H. Där blev det mest flumsnack fram tills semenariet, vilket också gick relativt bra (men allting är ju relativt, det har vi lärt oss av Henrik I).
Håltimme på vmk:n och sen samtal med Per sista lektionen, efter det blev det middag på Mando med Louise och dagen avslutades med den vanliga kvällskursen 17-21. Satte full pott på DTK:n, men dock bara 17/22 på NOG. Får börja plugga ordentligt snart, högskoleprovet är ju fan nästa vecka..

Idag är det iaf onsdag vilket innebär sovmorgon för lilla trötta mig! Idrotten börjar klockan 14, så innan dess får jag väl ta tummarna ur röven och skriva lite mer på cp-uppsatsen. Eller så lägger jag mig och sover lite till. Det lät väldigt lockande, måste jag erkänna.

Läste tidningen till frukost som vanligt, och kom på att jag måste berätta vad jag hittade för skumt. Det var ett stort uppslag om kärlekspar i Indien. Det finna tydligen lagar som säger att man inte får kyssas offentligt, så par som gör det riskerar böter och fängelse. Sjukt, om ni frågar mig. Men iaf, det finns tydligen någon form av "åsiktspolis" som går runt i parker i New Dehli och skriker och hotar folk bara för att de visar ömhet mot varandra. Par får inte göra det, men om två killar håller hand så ser folk inget konstigt med det, för detta anses tydligen vara en vänskapsgest. Detta tycker jag också är lite konstigt eftersom homosexualitet är strikt förbjudet i Indien (nu säger jag inte att homosexualitet är fel, inte heller att man att det bara för att man håller hand). Sen läste jag också en liten notis om Påvens besök i Afrika. Det första han säger när han kommer dit är "att dela ut kondomer är inte rätt sätt att bekämpa aids, de till och med förvärrar problemet".
Underbart, inte sant?


Kommentarer
Postat av: Ola

Det med indén har jag också läst, riktigt sjukt om du frågar mig.. Men jag är dock förvånad att ni klarade att hålla er normala i moskén.. - Jag hade inte gjort det haha!

2009-03-18 @ 13:40:20
Postat av: Anna

haha helt sjukt det där! Speciellt eftersom de har säkerligen andra problem som de borde satsa på istället för att jaga förälskade par :p

2009-03-18 @ 17:47:39
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Sara-Louise Nilsson

Svar: Ja visst är den underbar....såg familjen tre gånger förra året jag hoppas detta året blir minst lika många gånger så det får snurra riktigt ordentligt i min skalle :)

2009-03-18 @ 22:17:40
URL: http://saralouisenilsson.blogg.se/
Postat av: John

Sv: Något du känner igen?

2009-03-19 @ 18:50:41
URL: http://johnboy.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0