Skäms faktiskt lite

Över min inaktivitet iaf, men inget annat.

Men det har hänt en del i mitt liv på sista tiden. Det har blivit en resa till Halmstad och Tylösand, jag har juklappsshoppat med mormor, pratat en massa med John, varit och fikat med Simon, fått seperationsångest över att jag inte träffat Patrik på evigheter och en massa annat. Skolan tar också en massa tid, men det visste ni väl redan..

För att dela med mig av mina upplevelser - För ca en vecka sedan höll jag på att köra på en kille på ett övergångsställe. Inte okej på långa vägar. Det var mörkt ute, klockan var typ 7 på morgonen och inte en jävel ute. Jag kör, ser mig omkring som vanligt och kör över farthindret. När jag är mitt på efterföljande övergångsställe så tittar jag ut genom min sidoruta och det enda jag ser är en kille som kör upp fingret i rutan. Fan, jag måste varit jävligt nära på att köra över hans fötter.. Men vad fan, han var helt svartklädd och hade huvan på tröjan uppdragen över hela huvudet, hur lätt var det att se honom? Till och med hans hund var ju svart.. Det jag har svårast att förstå är hur jag kunde missa honom? Såg dock (innan jag skamset körde därifrån) att han hade gympaskor på sig och hörlurar i öronen så min slutsats är att han måste varit ute och joggat och det var därför han kom ut på övergångsstället så jävla fort. Det är fan lika mycket idiotens fel som mitt, man kan inte bara gå rakt ut i gatan och förvänta sig att ingen bil kommer. Det dumma är ju att jag fått hela skulden om en olycka hade hänt. Tänk om folk bara hade haft vett nog att bära reflexer..

Men annars? Idag är det fredag, mindre än två veckor fram till jul. Vad önskar jag mig? Typ inget tyvärr. Blir en billig jul för päronen i år, haha. Men jag hoppas ju på något litet fint ändå, det gör väl alla? Vad önskar ni er? En spikmatta? Dock så böjar inte mitt så kallade jullov förrän den 23e, har fan föreläsningar hela förmiddagen den 22e. Sen så kan man inte kalla det lov heller, bara hela dagar att plugga inför tentorna på. Inte så himla kul tyvärr. Hade varit avsevärt bättre om man tentat av hela kursen nu i december istället. Men lyssnar någon på mig? Självklart inte! Har till och med tenta den dagen Ola rycker in.. Det gillar jag inte, kommer inte ha tid att umgås med honom ordentligt på slutet..

Igår såg jag en film på TV4Film - Grottbjörnens folk. Jag läste böckerna för en massa år sedan och var fullkomligt begeistrad och förälskad (den första boken iaf, klassar resten som tantsnusk). Filmen gjorde mig dock otroligt missnöjd. Hur kan man misslyckas så fatalt med en så underbar bok? Där händer saker hela tiden, språket är målande och karaktärerna allt annat än gråa. Men det var precis det filmen var - grå. Jag är besviken. Ytterst.

Sitter hemma nu, pluggar på mina fyra kvarvarande labbrapporter med due-days nästa vecka. Har haft roligare för mig. Det är mammas födelsedag idag också, släkten kommer väl inom några timmar så det blir ett himla liv här ikväll. Inte för sent dock hoppas jag, ska jobba imorgon för för första gången sedan augusti. Det är bra, pengarna börjar snart sina och studiebidraget blir man inte direkt rik på.. Men iaf, ska fortsätta plugga, skriver mer när jag är klar med neutronaktiveringen.. eller akustiken.. eller kanske heliumexcitationen? Jaja, senare iaf.

Kommentarer
Postat av: Carro

Du har med en massa att göra alltså? Mitt lov börjar inte heller förrän den 23. Föreläsningar 18, 21 och 22:e. Jippie... :/ Hur går det annars för dig? Tänkte fråga om jag kanske kunde få ditt recept på sangrian som är så underbart god? Ha det bra! :)

2009-12-17 @ 21:10:23
URL: http://carolineb.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0