NaHum goes Einar Hansen


Måste ju berätta lite om slutet på skolans underbaraste era - måndagen den 13e oktober dog Naturhumanistiska Gymnasiet i Malmö för att göra plats för Einar Hansen Gymnasiet. Einarhansare, das Einars, Einare, Nördare.. Listan kan göras lång, för vad ska vi nu kallas? NaHum klingade liksom..
Det roligaste med hela grejen är ju faktiskt att skolan bytte namn för att locka fler elever. Lyckat. Vem vill gå på Einar-gymnasiet egentligen? God idé, men tyvärr, på den punkten tror jag att namnbytet misslyckas..
Sydsvenskan besökte vår lilla kick-off på Ribbans Kallbadhus i måndags, måste därför påpeka att jag (eller snarare min klänning) syntes så vackert i tidningen dagen efter :) kvällen var lyckad, måste jag ändå erkänna. Favoriten vad Chanels och Eriks film-parodi på lärarna. Hatten av för er! De obligatoriska talen kom ju också, det enda vettiga jag kommer ihåg gick något i stil med "det är bra att vi är en så liten skola, kan ni tänka er om typ hela Borgar skulle tränga ihop sig här på Kallbadhuset ikväll?". Klockrent.
Skolandan skall tydligen också öka pga namnbytet. Kommer vi att lyckas på den punkten då? Om vi inte varit så tajta med de andra klasserna de första åren, är det då så dags att försöka i trean? Kankse det, men samtidigt, vi slutar ju snart..
Delade känslor för namnbytet alltså. Men samtidigt, vi är ju samma lilla skola som har lika högt i tak som förut. Bättre gymnasieskola finns inte. Hoppas att det budskapet går fram till kommande klasser bara.
Trevlig stämning, fast Camilla och Annie övergav mig för en liten sketen etta!

Kommentarer

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0