Har ångrat mig.

Har kommit till en slutsats som faktiskt förvånar mig själv - fysiken lugnar mina nerver.
Det är inte klokt när jag tänker efter, fysik om någor brukar ju få mina nerver att ligga utanpå kroppen, men nu, när jag sitter här och tittar på alla mina sidor med uträkningar, formler och ekvationer, så kommer lugnet över mig. Konstigt. Jag vet ju att jag kommer ha panik hela dagen imorgon (lärarens fel, vem fan lägger ett prov om kvantfysik sista lektionen en måndag??) och jag kommer nog vilja gråta en skvätt också, men just nu så känns det mest... bra.
Jag kom till en liknande slutsats när jag läste Matte B också. Om det är något inom matte som verkar lugnande så är det faktiskt ekvationer. Man ser siffrorna flyta fram så fint över pappret och sen tillfredställelsen när man faktiskt kommer fram till rätt svar - det känns helt enkelt bra.
Men innan jag avslutar inlägget - jag vet att ni tänker det, och ja, det är sant - jag är permanent NV-skadad.. Men vad gör det? Resten av Nh06n är också ganska virriga.. Vi är Lenas och Henriks små förvirrade höns..

Det är sjukt hur smarta människor är egentligen. Jag menar, vem lägger ett helt åt på att komma fram till en ekvation? Associala människor, de där fysikerna..

Kommentarer
Postat av: John

Hoppas provet gick bra idag :-*

2008-11-17 @ 10:00:50

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0