Tomheten överraskar

Idag är det den 25e december - dagen efter julafton. Visst är det kul att man går och längtar efter julen hela året och sen så kommer den flygande, men samma kväll så tar det lika abrupt slut. Tomheten är överväldigande. Vad ska man nu längta efter? Nästa lov? Födelsedagen eller kanske studenten? Hm, men det är ju ändå julen som är speciell.. Men nu är det slut iaf, fast den nya nedräkningen har börjat, bara 364 dagar kvar tills nästa gång ;)
Hade ni en bra julafton då? Fick ni något fint? Själv inkasserade jag ett antal presentkort, lite hudkrämer, ett smycke från Thomas Sabo (min namne, haha), morgonskor och lite annat smått och gott. Var helnöjd med kvällen faktiskt. Fick köra hem dock, vilket betydde att jag höll mig nykter. Inga problem alls, är itne mycket för att dricka, men nu imorse när jag vaknade så kändes det som om jag hade världens baksmälla. Förstår inte alls vart det kom ifrån :S
Men men, idag så bär det hem till farmor igen för att äta lite mer och sen så ska jag se om jag får tag i Ola, han är skyldig mig en julklapp..
Vad har mer hänt i mitt liv då? Jag har läst ut Twilight-kvartetten nu.. Herregud vilken ångest jag fick! Vad ska jag nu läsa? Vad är tillräckligt bra för att ta vid där mitt läsande slutade? Behöver något nytt iaf, och det är fort! Måste ha en bok på nattduksbordet, om inte för att läsa så iaf bara för att titta på den.. Men ångest, som sagt. Får alltid det när en bra bokserie tar slut.. Har någon något bra tips?
Men nu så ska jag lulla vidare.. Missade att säga God Jul till er, så Det får bli Gott nytt år istället!

Ps- har hittat världens mest självupptagna och utseendefixerade blogg. Har kollat in den innan, men det är inte förrän nu jag ser själva helheten.. Ingen kritik så, man ska väl skriva om det man gillar, men herregud, man får dra en gräns någonstans... Ds

Kommentarer
Postat av: ERIK

ja, nu vill jag ha jul igen ;o

2008-12-25 @ 12:38:10
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: John

Hos mig är tomheten annan än julsaknaden..

puss

2008-12-25 @ 14:21:47
URL: http://johnboy.blogg.se/
Postat av: Becca

Hej!Haft en trevlig jul??

2008-12-25 @ 21:19:29
URL: http://pinkbecky.blogg.se/

Här skriver du din åsikt:

Namn:
Stammis?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ingen reklam, tack!

Trackback
RSS 2.0